19-02-08

lang geleden

dag allemaal

het is een hele tijd geleden, maar ik had het dan ook zo heeeeeeeeeeeeel druk.
Eerst en vooral ben ik met mijn mama en papa in heel uruguay gaan rondtrekken.
Toen ze aankwamen in de luchthaven moest ik ze wel 100 keer vastnemen, ik kon maar niet geloven dat ze er ECHT waren!Dat deed heel erg raar om na 6 maand hun terug te zien, en ook enkele traantjes vloeiden hoor!!
Dan maar meteen naar een hotel en een auto gehuurd voor de volgende dagen. Met die grote auto.. NOT een mini auto tje, trokken we dan het hele land door,  het ging heel goed vooruit!
Eerst enkele dagen in Montevideo nadien naar boven richting Rivera, waar we mijn gastfamilie ontmoet hebben.
We zijn samen naar het meer geweest in Rivera hier...
Maar aangezien mijn familie niet zo een ondernemende mensen zijn en Rivera niet veel te zien valt reden we na 2 nachten al weer door naar Salto een stad waar heet water uit de grond vloeid! daar bleven we 1 nacht en genoten we van het zicht op de rivier en aan de overkant Argentinie..
Nadien doorgereden richting kust langs Paysandu, Mercedes.. en gestopt in Colonia del Sacramento, een historisch stadje aan de Rio de La plata uitmonding in de zee..
Zo hebben we dan de hele kust afgereisd en hele mooie dingen gezien, zoals in Punta Del Este (het knokke x 2 van Uruguay) zat een grote zeehond achtige op het strand een beetje model te spelen. De fotos kan je ook al bekijken. Voor de rest kan ik eigelijk niet zo goe dmeer in detail vertellen wat er nog allemaal gebeurt is.. Dus ik ga maar meteen over op mijn volgend avondtuur, mama en papa zetten mij af op het station waar Hanna, Hernan en Mart op mij staan te wachten. We gaan naar carnaval in Artigas!! ik neem afscheid van mama en papa voor een 5 tal maanden, maar het gaat beter dan verwacht! Dan hup op de bus en 8 uurtjes rijden en slapen.

Eens daar aangekoemen gaan we naar een camping en slaan we onze tenten op. We slapen nog wat want die bus sliep niet echt confortabel.
Maar het werd al snel bakken in die tent dus slapen we buiten.
Maar kom da geeft niet want het is CARNAVAL! s avonds is de parade! HEEL MOOI! kiki en Paola, 2 andere uitwisselingsstudenten lopen ook mee in de parade met pluimen... Ik voel me wel een beetje in Rio de Janeiro. Rond 5 uur is de parade afgelopen en zijn we allemaal te moe om nog naar de fuif te gaan want zo werkt dat hier eerst de parade en nadien in een grote zaal een fuif, dat vind ik heel raar, geef mij toch maar AALST ookal kom je bevroren thuis.. hehe, iedereen danst daar op straat ipv van in een zaal.
Zo gaat dat 3 dagen door daar in Artigas heel erg mooi de fotos kunnen jullie later bekijken want die heeft kiki. ahja ik was daar dan ook nog is gestoken door een beest een insect of het een of het ander, en als ik thuis kwam in Rivera stond heel mijn arm SUPER dik, dus dan ging ik naar de kliniek en daar moest ik dan een spuit krijgen enal om da te genezen, maar dat is nu ook allemaal genezen!

Dan breng ik enkele dagen in Rivera door, dat moet ook gebeuren, hehe.
Maar al snel mag ik mijn valies pakken om naar Brazilie te gaan!
Eerst bleven we nog 1 nacht in montevideo waar we ook onze ALLEREERSTE dagen in Uruguay doorbracht. We hebben een spaans examen, mijn resultaten weet ik nog niet maar ik denk wel dat het goed zal zijn.
Dan vertrokken we richting Foz Iguaçu, dat zijn watervallen die op de grens van Argentinie, paraguay en Brazilie liggen!
Na een 18 tal uurtjes op de bus slapen en filmkes kijken kwamen we aan in ons hotel, daar mochten we eerst uitrusten en het zwembad in duiken het is gewoon te warm om wat anders te doen dan siesta of zwemmen, ik kies voor het 2e en leer wat andere waterpolo spelen, gevolgd door een partijtje waterpolo..  De volgende dag bekeken we de watervallen van uit brazilie, daar heb je het mooiste beel dop de watervallen, ZOOOO MOOI! er lopen ok van die rare beestjen wild rond en overal hele mooie vogels..  De namiddag brengen we òpnieuw in het hotel door maar ik ben doodmoe en we moeten morgen vroeg op dus kies ik vandaag voor de siesta.  Savonds gaan we naar een show gaan kijken die de cultuur en geschiedenis van Brazilie weergeeft!De dag nadien om 5 uur opstaan om de watervallen langs de Argentijnse kant te bezoeken, dan loop je met bruggen over de watervallen heen! Ook heel mooi, het is hier gewoon allemaal heel mooi, hehe.
In de namiddag wat het weer bakken dus koel ik af in het zwembad. Savonds brengen we de avond ook door in het zwembad of de sauna, WAT MOET IK HIER TOCH VEEL STUDEREN!!! De volgende daag is de meest avontuurlijke, we gaan in boten de watervallen van heeel dichtbij gaan bekijken, allemaal een goede reddingsvest aan want het was niet zonder risico..
Er liep ook de hele tijd een camera man met ons me ook in de boot en dus heb ik deze dag zo goed als helemaal op film staan!OOH dat was zo leuk, in de namiddag gaan het een vogel park gaan bezoeken waar de meest rare vogels zitten ook heel erg mooi!
De volgende dag maken we on sklaar om terug richting uruguay te gaan, we stoppen op de terug weg nog bij enkele ruines, eten daar en rijden dan door richting uruguay. We komen rond 8 uur smorgens aan en we besluiten nog wat van mntevideo te genieten (ik en Merel) we blijven 1 nacht in het huis van Natalia slapen zij is 2 jaar geleden naar Belgie geweest met YFU en was nu als begeleidster mee naar Brazilie. we gaan dus nog wat rondlopen in Montevideo savonds gaan we gezellig at drinen met nog enkele anders  studenten die in Montevideo verblijven. De volgende dag gan we naar de markt, heel leuk nadien gaan we met dat hele gezin op restaurant ASADO eten en savonds nemen ze ons mee naar een voetbalwedstrijd van Peñarol. snachts rijden we terug richting Rivera...

Dit was het zo een beetje voor deze periode... er volgt meer want ik ben nog niet uitgereisd.. hehe

IK WIL AL DE MENSEN NOG EENS BEDANKEN DIE WAT MEEGEGEVEN HADDEN MET MIJN OUDERS!!!!!!
DIKKE KUSSEN VANUIT HET WARME EN MOOIE URUGUAY
Anouk xxxx

19:09 Gepost door Anouk in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Hej Anouk,
ik ben hier toevallig terechtgekomen via de blog van Elisah :)
Ook al komen we elkaar bijlange niet vaak meer tegen... ik was echt wel eventjes verschoten dat jij daar nu aan de andere kant van de wereld zit. In Uruguay!
Een mooie belevenis is het nu al, heb ik gemerkt aan je foto's en verhalen! Ik zou zeggen... geniet nog met volle teugen van je tijd daar. Maar dat zal wel niet mankeren zeker ;)